
A może by tak zostać dyslektykiem
Nie wszyscy dostrzegają zapaść intelektualną dzieci i młodzieży. Wiemy, że jest ciężko, albo bardzo ciężko naszym pociechom w ich codziennym, szkolnym trudzie. Ten wysiłek w żaden sposób nie oddaje efektów edukacyjnych. Nie tylko w szkołach. Ranking Szanghajski to taki międzynarodowy papierek lakmusowy poziomu edukacji i nauki w państwach. „Posunęliśmy” się do tyłu w okresie budowy demokracji i walki o wolność o jakieś trzysta do pięciuset miejsc.
Jedna odpowiedź
Badania, ktorych wyniki opublikował prof. B. Brzeziecki sa prowadzone od niemal wieku. Nie mają żadnego związku z sytuacją polityczną, ustrojem czy ideologią. Nie są realizowane pod bieżace zamowienie czy zgodnie z oczekiwaniem ideologicznym. Po prostu są realizowane zgodnie z pierwotnym założeniem. Bardzo mądrym, gdyż w efekcie odnoszą sie nie tylko do samej istoty Natury, lecz także do ludzkich idei, myśli, przekonań czy wręcz ordynarnej propagandy.
Natomiast obowiazujace aktualnie w kraju przepisy prawa wciskają tą naturę w określony schemat, i dziś nakazują jej określone zachowanie – ma dawać bogactwo różnorodnosci i wzbogacać tą różnorodność przy ustalonych przez naukę (?) zasadach ochrony (najczęściej konserwatorskiej). Oczywiście nie ma to żadnego zwiazku z istotą Natury.
Czy nauka jest taka głupia by dedykować Naturze kierunki i to jak Natura ma postępować? Z pewnością, choć te zasady są wspierane przez szereg, a może większosć profesury od szeroko pojętej Natury, to z nauką nie ma to zwiazku. Mamy w Polsce poważny problem z NIEUKĄ.